Новацією 2019 року стало впровадження в роботу служби зайнятості інституту кар’єрних радників. За словами директора Лідії Падалки, переваг цього нововведення безліч.
Тепер одні фахівці служби зайнятості з працевлаштування виконують функції реєстраторів. Тобто на початку звернення людини вони ознайомлюють її з послугами служби, вносять особисті дані в базу, проводять первинне профілювання, а саме: з’ясовують стаж, освіту, сімейний стан. Далі з людиною працює кар’єрний радник.
«Його робота полягає в індивідуальному супроводі людини до її працевлаштування, - говорить Лідія Падалка. - Тобто кар’єрні радники є особистими консультантами у пошуку роботи, плануванні кар’єри та підвищенні конкурентоспроможності на ринку праці. Вони працюють не лише із зареєстрованими безробітними, а й з усіма, хто бажає знайти чи змінити роботу».
Щоб працевлаштувати людину, кар’єрний радник застосовує безліч інструментів. Насамперед, проводить поглиблене профілювання, тобто визначає потреби людини, її професійний та освітній рівень, досвід роботи, ступінь трудової мотивації, активності та мобільності, обставини, які можуть бути перешкодою при працевлаштуванні.
Кар’єрний радник та громадяни, які шукають роботу, спільно розробляють індивідуальний план надання послуг, а безробітні - індивідуальний план працевлаштування. В ньому зазначаються спільні дії, які мають вжити кар’єрний радник та особа, яка шукає роботу, задля якнайшвидшого працевлаштування.
Цей фахівець досконало володіє інформацією про потребу роботодавців у працівниках. Кожна нова вакансія аналізується з позиції «хто з безробітних, які перебуваються під супроводом, може цим зацікавитися». Він інформує свого підопічного про актуальні вакансії, консультує, як уникнути чи усунути перешкоди при пошуку місця праці, домовляється з роботодавцем про зустріч з претендентом на вакансію. За потреби цей фахівець порадить та організує зустріч з фахівцями служби зайнятості інших напрямів, наприклад, щодо профнавчання, відкриття власної справи, участі у тренінгах чи семінарах, підготовки резюме, профорієнтації тощо.
«Запроваджуючи нові послуги та сервіси, державна служба зайнятості прагне стати потужним гравцем на ринку праці і компетентним помічником для своїх клієнтів», - сказала Лідія Падалка.