Щоб не стати жертвою шахраїв, дотримуйтеся правил платіжної безпеки та будьте уважними. Навіть у простих життєвих ситуаціях можуть траплятися шахрайські пастки. Ось кілька прикладів, де можна натрапити на зловмисників і як цього уникнути.
Ситуація 1. Wi-Fi в ТРЦ
Ви сидите в торговельному центрі і бачите, що можна підключитися до загальнодоступної мережі Wi-Fi. Підключатися? Це, звісно, ваш вибір! Але поговоримо про ризики.
Загальнодоступні мережі Wi-Fi не захищені належним чином, тому зловмисники, перебуваючи в одній мережі з іншими користувачами, можуть перехоплювати дані банківських карток, паролі, повідомлення та іншу конфіденційну інформацію. Метою злочинців зазвичай є здійснення кібератак, зламу акаунтів, викрадення коштів на рахунках тощо.
Щоб убезпечити свої дані:
-
користуйтеся мобільним інтернетом від вашого оператора (hot spot), краще не підключатися до загальнодоступної мережі Wi-Fi;
-
не здійснюйте банківські операції під час підключення до загальнодоступної мережі Wi-Fi.
Ситуація 2. Привабливі ціни в інтернет-магазині
Ви знайшли інтернет-магазин із суперпривабливими цінами. Відразу розпочнете здійснювати покупки? Чи перевірите сайт?
Слід пам’ятати, що шахраї можуть створювати сайти, схожі на сайти державних, банківських установ, міжнародних організацій, благодійний фондів, онлайн-магазинів тощо.
Щоб уникнути шахрайства:
-
перевірте адресу потрібного вебресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті;
звертайте увагу на протокол вебресурсу:
- http – це ненадійний протокол, який означає, що сайтом користуватися не можна;
- https – потрібно продовжити перевірку сайту;
-
якщо потрібно перейти на вебресурс організації, адресу якого ви отримали в посиланні, краще введіть у пошуковій системі його назву і лише тоді переходьте;
-
перевіряйте інформацію з офіційних джерел.
Більше інформації про те, як вберегтися від платіжного шахрайства, читайте на сайті НБУ та Держспецзв’язку #КібербезпекаФінансів: https://promo.bank.gov.ua/payment-security/