Державна служба зайнятості активно розвиває нові сервіси та змінює підходи в обслуговуванні шукачів роботи та роботодавців. Так, з початку цього року запроваджено новий порядок обслуговування клієнтів. З метою досконалого вивчення особливостей нового алгоритму роботи служби зайнятості та напрацювання конкретних пропозицій щодо покращання наявних послуг і сервісів директори центрів зайнятості по всій Україні спробували себе в ролі реєстраторів. Своїми враженнями від виконання цих функцій поділилася директор Чернігівського міського центру зайнятості Світлана Серб.
«Упродовж місяця я двічі на тиждень вела прийом громадян, як реєстратор. Це - фахівець, який першим зустрічає відвідувача, вивчає його цілі й очікування, налаштовує й мотивує на працю. Завдання реєстратора: поінформувати людину про послуги, які надає служба зайнятості, зокрема, в онлайн-режимі, внести особисті дані в базу, провести первинне профілювання, тобто з’ясувати стаж, освіту, сімейний стан тощо, допомогти скласти резюме, ознайомити з актуальними вакансіями, домовитися про зустріч шукача роботи з роботодавцем. Реєстратор задає подальший вектор взаємодії людини з центром зайнятості, адже саме від його дій залежить чи отримає особа статус безробітного й надалі її супроводжуватиме кар’єрний радник, чи одразу їй запропонують підходящу роботу.
На мою думку, функції реєстраторів мають виконувати компетентні фахівці з добре розвиненими комунікативними здібностями, це допоможе встановити контакт з людиною й уникати конфліктних ситуацій.
Результативність роботи реєстраторів залежить від якісного суміщення різних аспектів процесу реєстрації:
- юридичних (з’ясування правових підстав для реєстрації конкретної особи, перевірка пред’явлених документів тощо);
- «механічних» (оперативне та якісне внесення потрібної інформації в ЄІАС.net, заповнення документації);
- психологічних (вміння налагодити контакт з людиною, допомогти зорієнтуватися в стресовій ситуації, пов’язаній зі звільненням, та мобілізувати власні зусилля для пошуку роботи).
Я вважаю, що по кожному з названих пунктів треба постійно проводити навчання фахівців служби зайнятості, спрямоване на підвищення їх професіоналізму.
Зауважу, що реєстратори зобов’язані досконало володіти інформацією про актуальні вакансії. При цьому знання не повинні обмежуватися назвами посади і роботодавця. Фахівці мають знати і розуміти опис кожної нової вакансії ще до зустрічі з клієнтом. Під час прийому – лише діалог і інформування, а не зачитування вголос переліку пропозицій роботи. З метою вдосконалення роботи реєстраторів за цим напрямом, ми запровадили порівняльний аналіз вакансій. Скориставшись допомогою нашого відділу інформаційних систем, щодня створюємо файл, в якому окремо відображаються нові робочі місця та вакансії, що перестали бути актуальними. Це допомагає нашим реєстраторам тримати руку на пульсі поточної ситуації на ринку праці.
Набутий досвід для мене стане дієвим важелем при вирішенні в майбутньому організаційних питань та при прийнятті управлінських рішень.