Шукати роботу та будувати кар’єру тепер допомагають кар’єрні радники, які з’явились у службі зайнятості на початку нинішнього року. Це не нові кадри, а фахівці служби, які пройшли відповідне навчання.
Місія кар’єрних радників полягає в індивідуальному супроводі людини до її працевлаштування. Так, кар’єрні радники є особистими помічниками у пошуку роботи, плануванні кар’єри та підвищенні конкурентоспроможності на ринку праці. Вони працюють не лише із зареєстрованими безробітними, а й з усіма, хто бажає знайти чи змінити роботу.
«Кар’єрний радник не займається суто технічною роботою, пов’язаною із внесенням особистих даних у базу, з’ясуванням стажу, освіти, сімейного стану. Це – завдання реєстратора, - говорить директор Чернігівського обласного центру зайнятості Лідія Падалка. - До кар’єрного радника людина потрапляє тільки для пошуку роботи. Тому залишається більше часу на спілкування, щоб дізнатися, яка робота потрібна, виявити, що заважає працевлаштуванню. Адже дехто шукає роботу поряд з домом, хтось — лише на конкретну зарплату, інші — тільки за спеціальністю, а комусь потрібно змінити професію».
Щоб працевлаштувати людину, кар’єрний радник застосовує безліч інструментів. Насамперед, проводить поглиблене профілювання, тобто визначає потреби людини, її професійний та освітній рівень, досвід роботи, ступінь трудової мотивації, активності та мобільності, обставини, які можуть бути перешкодою при працевлаштуванні.
На основі результатів профілювання кар’єрний радник та шукач роботи спільно розробляють індивідуальний план працевлаштування. В ньому зазначаються спільні дії, що мають вжити кар’єрний радник та особа, яка шукає роботу, задля якнайшвидшого працевлаштування.
Це не якийсь універсальний план, який застосовується до всіх клієнтів. Він складається індивідуально, разом з кожним шукачем роботи, - зауважують у службі зайнятості і зазначають, що саме вивчення індивідуальної ситуації кожної людини та надання їй не формальних чи стандартних послуг, а лише тих, які сприятимуть успішному працевлаштуванню, допомагають у найкоротші терміни досягти бажаного результату.
«Кар’єрний радник досконало володіє інформацією про потребу роботодавців у працівниках, - говорить Лідія Падалка. - Кожна нова вакансія аналізується з позиції «хто з безробітних, які перебуваються під супроводом, може цим зацікавитися». Він інформує свого клієнта про актуальні вакансії, консультує, як усунути перешкоди при пошуку місця праці, домовляється з роботодавцем про зустріч з претендентом на вакансію».
За потреби цей фахівець порадить пройти профнавчання, відкрити власну справу, взяти участь у тренінгах чи семінарах, надасть допомогу в підготовці резюме тощо. Також запропонує скористатися послугами фахівців з рекрутингу, які працюють з вакансіями на повному ринку праці, аби розширити коло роботодавців.
Сьогодні впевнено можна говорити, що новий порядок обслуговування клієнтів дає позитивні результати. Так, протягом січня-липня 2019 року забезпечено роботою 15,4 тис. громадян, з них 58% осіб були працевлаштовані оперативно до надання статусу безробітного.